תל דור: מקום מושלם לטיול עם ילדים

בשנת הקורונה מצאתי את עצמי מובטלת בפעם הראשונה בחיים שלי. מכיוון שאני מורת דרך ולא יתכן שאני אפסיק לטייל התחלתי לטייל ממש הרבה עם הבן שלי איתן שהיה בן 5. מייד עשיתי לו מטמון שנתי לאתרי רשות הטבע והגנים (אני ממליצה לכל משפחה לעשות את זה, מנוי חובה לכל משפחה!!!). 

כמו כל הגננות בישראל, הגננת בגן של בני איתן יוצאת לחופשה פעם בשבוע. איזבו שאני לא מבינה את השיטה הזאת, היה עדיף לוותר על יום שישי גם לגננות וגם למורים ושיהיה צוות קבוע כל השבוע… אבל הרבה דברים לא הגיוניים בארץ הזאות ובכל זאת זה היום שבחרתי לטיולים קבועים עם איתן, פעם בשבוע לפחות יצאנו לטיול ולפעמים גם יותר. זה הרגל שהיה ממש טוב ואני בטוחה שאני אמשיך עם זה גם כשה קורונה תיגמר וגם כשהוא יעלה לבית ספר.

קסם של מסלול לכיוון התל

הגנים הלאומיים פתחו כמה אתרים חדשים לקראת פסח 2021 ואחד מהם הוא תל דור. כרגע האתר בחינם ללא הזמנה מראש ואני ממש ממליצה עליו.

תל דור הוא אתר שנמצא קצת צפונית לקיסריה, ממש על הים, על רכס קורקר. באזור זה נעלמים חופי החול שניתן להנות מהם באזור נתניה ומתחילים מפרצים קטנים בתוך סלע הכורכר. המפרצים האלה היו מקומות מושלמים לנמלים בתקופה העתיקה. 

נמל דור מוזכר בתנ"ך הוא היה נמל חשוב בתקופה הכנענית ונמל גבולי ספק ישראלי ספק פיניקי. הנמל המשיך להיות פעיל עד לתקופה הביזנטית. נמצאו בים ועל התל הרבה ממצאים מעניינים שאפשר לראות אותם במוזיאון המזגגה בקיבוץ נחשולים הקרוב.

שביל ההליכה מתחיל מהחנייה של תל דור לכיוון התל. בדרך לשם אפשר להנות בסתיו פריחה מרהיבה. מהתל יש נוף יפהפה לכיוון המפרצים החוליים של קיבוץ נחשולים הקרוב ,שביל ירידה לים ומסלול חזרה לאורך החוף.

חוף דור, החוף היפה ביותר בארץ

מים, סלעים, צדפים, חול, מה יותר כיף לילדים

המקום מדהים בכל עונות השנה, גם כשקר מדי כפי שהיה כשטיילנו בפסח, כל כך יפה לראות את הגלים מתנפצים על סלעי הכורכר. הם גם יוצרים בריכות קטנות בסלע  שממש כיף לילדים לשכשך בהם ולשחק בהם בבטחה. החוף במקום הזה הוא חוף צדפים וכורכר, חוף נקי ומרהיב שילדים ימצאו בו 1001 דברים לעשות בו. רק תשמרו עליו: אסור לקחת צדפים הביתה, הם נכס תבע מוגן לא מתחדש.

למרות שהמסלול הזה יחסית קצר (בארך 1.5 ק"ם), נשארנו שם 3 שעות בלי להיכנס למים. החלק הראשון עד התל מונגש לכיסאות גלגלים. מי שירצה לעשות הליכה יותר ארוכה יוכל להמשיך צפונה את המסלול הארוך.

ואם למרות הכל משעמם לילדים הינה רעיונות נוספים:

  • אפשר להכין מראש סירה קטנה משני פקקי שוהם מחוברים בגומיה ומפרץ עם כסם או כל סירה קטנה אחרת (אפילו מלגו) ולשחק איתה בבריכות הקטנות.
  • אפשר לעשות land art עם הצדפים : ציירו צורה על החול (לקראת החזרה לחנייה יש חול) למשל צורה של דג או ספירלה או כל צורה אחרת. מלאו אותה בצדפים.

יש עוד הרבה מה לעשות באזור הזה, אם תרצו הצעה לסיור מודרך, צרו קשר איתי.

Leave a comment

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email