מעגל חשמלי על מפת ארץ ישראל

כשהייתי ילדה, היתה לנו קייטנה אחרי בית הספר. בצרפת זה היה מ-16:30 עד 16:30 וביני רביעי שהיה בהם חופש מבית הספר. מאוד אהבתי את המדריכים שהיו איתנו גם בחופשות בית ספר, שם להיות מדריך זה היה מקצוע רציני, לכל החיים, וכך אותם 5 או 6 מדריכים ליוו אותי מגיל 5 עד גיל 11. הפעילויות והטיולים היו פשוט כיפים. למשל ביקרתי איתם בפריז שהיתה רחוקה 30 ק"מ מהעיר שגדלתי בה, הלכנו למוזיאונים, מאוד זכור לי ביקור בביוב של פריז: עיר תחתית ממש!!! גם הלכנו לצפות במשחק טניס ברולן גרוס ובמשחק כדורגל בסטאד דה פראנס. הוזמנו בבית האליזה: מקום מגוריו של ראש הממשלה לורנס פביוס עלה לשלטון כי היינו ילדים שלא יצאו לחופש הגדול… כל הדברים שההורים שלי לא יכלו לשלם עליהם, עשיתי בקייטנה הזאת וממש אהבתי את זה, עד היום אני זוכרת את שמות המדריכים שהיו איתנו.

אחת היצירות שאני זוכרת  היה מסלול חשמלי שבנינו על מפת צרפת: כשהיינו מחברים שם של עיר למקומה על המפה, האור היה נדלק. בזכות המשחק הזה הכרתי את הגיאוגרפיה של צרפת. לכן כבר כמה זמן, חשבתי לעשות את אותו הדבר עם מפת ארץ ישראל עם איתן.

ההזדמנות הגיעה היום: היינו בבידוד והזמנתי לנו פיצה. והופ!!! נזכרתי במסלול החשמלי: צריך קופסא להסתיר את כל החוטים, קופסה של פיצה זה פשוט מושלם!!!

מהר הלכתי להדפיס את המפה המצוירת שלי של ארץ ישראל בגודל המתאים. אתם כבר יודעים שהוצאתי ציורי ענק לצביעה על אתרים בארץ? תלחצו אם בא לכם להזמין.

בכל אופן אחד הציורים הוא מפה של ארץ ישראל. עוד לא התחלתי לשווק אותו אבל הציור כבר מוכן.

שאלתי את איתן אם הוא רוצה לצבוע או מעדיף ציור כבר צבעוני והוא החליט לצבוע בעצמו: הילד הזה ממש אוהב לצבוע!!! עזרתי לו קצת לסיים יותר מהר.

בשלב הבה ציירתי לו שורות כדי שהוא ירשום את שמות המקומות שאני רוצה שהוא ידע למקם על המפה, כל אחד יכול לבחור מה חשוב לו. אני נתתי לו לכתוב: ירושלים, תל אביב, קיסריה, חיפה, חרמון, מצדה, ים המלח, אילת, ים התיכון, כנרת, שדה בוקר, מצריים, ירדן, סוריה ולבנון. 

חלק מהמקומות הוא כבר הכיר כי בתור מורת דרך אנחנו מטיילים הרבה ביחד.

אחרי שהוא סיים, הדבקתי את הציור עם השמות (שנוצר מ-4 דפי A4 מחוברים) על קופסת הפיצה וכיסיתי את זה בנייר טפט שקוף.

בשלב הבא עשיתי חורים עם סכין יפני ואיתן הכניס לחורים סיכות מתפצלות.

פתחנו את מכסה קרטון הפיצה ובצד הפנימי, לקחנו חוטי ברזל, חשפנו להם את הקצה וחיברנו כל סיכה של שם למקום המתאים שלו על המפה. 

מכאן נשאר לנו להדביק את המנורה ובית הסוללה שקנינו בחנות יצירה. תעשו ניסוי, זה מעגל חשמלי פשוט. אנחנו הדבקנו את המנורה בחלק העליון ובית הסוללות בחלק התחתו. חיברנו את שניהם רק בחוט אחד. ואז יש לנו קבל אחד ארוך שיוצא מהמנורה וקבל אחד ארוך שיוצא מהסוללה. ברגע שנוגעים איתם בשם של מקום ובמוקומו על המפה, המעגל החשמלי סגור והנורה נדלקת.

אני ממש גאה בתוצאה, ממש הזכיר לי את ילדותי.

מה אתם אומרים?

Leave a comment

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email