למה אני אוהבת מכוניות של ספידי?

מכונית ספידי מק-קווין

מגיל שנתיים הבן שלי התחיל להתעניין במכוניות.
בהתחלה זה היה בעיקר טרקטורים ורכבים גדולים עד שהוא קיבל גראג'- חנייה ליום הולדת והיה צריך לקנות מכוניות קטנות שיתאימו למסלול.
בעקבות חבר בגן הוא התחיל להכיר את ספידי מק קווין ואני איתו.

פרנצ'סקו

בהתחלה אני לא כל כך התלהבתי, סתם מכוניות נורא יקרות כשאפשר לקנות מכוניות זולות יותר שגם מתאימות למסלול, אבל הוא כל כך התלהב בכל מכונית שהחבר שלו קיבל!!! היה למשל את המכונית של פרנצ'סקו, שאמא של נרי הזמינה אותה מסין (כך גם הכרתי את ALI EXPRESS), ובגלל שבדיוק התחיל הסיפור עם הקורונה היא הגיע רק אחרי חודשיים וגם איתן הבן שלי וגם נרי דיברו על ציפייה לפרנצ'סקו במשך חודשיים, ואיזה חגיגה כהוא סוף סוף הגיע!!!

אתם יכולים להבין שכבר לא הייתה לי ברירה, כשסוף סוף גם ראיתי שיש מחירים סבירים באלי אקספרס אני גם הזמנתי מכוניות של ספידי.

אז מה הסיפור של ספידי?

בסרט הראשון ספידי הוא בחור צעיר אנוכי ואגואיסטי. הוא הולך לאיבוד בעיירה נידחת ושם הוא פוגש את אלא שיהפכו לחברים הטובים שלו כמו מטו: משאית גרר מצחיק מאוד, דוק הודסון שיהפוך למאמן שלו ואהובתו סלי.

בסרט השני יש תחרות בינלאומית וזו הזדמנות להכיר מדינות בעולם. פרנצ'סקו הוא המתחרי הראשי של ספידי בפרק הזה ויש גם סיפור של ריגול עם גיבור דומה לג'יימס בונד בשם פין מק מסייר.

בסרט השלישי ספידי כבר התבגר ומגיעות למסלול המרוצים מכוניות דור חדש כמו סטורם. ספידי מתאמן להישאר ברמה שלהם אבל בסוף הוא מבין שהוא צריך לתת את המקום לצעירים והוא הופך למאמן של מכונית גיבורה בשם קרוז.

איך אפשר להפוך נושא כזה להזדמנות למידה?

כשראיתי שבני איתן כל כך נהנה ואוהב את המכוניות האלה החלטתי להשתמש בהם ללמידה.

  • דבר ראשון מספרים: מכיוון שרוב המכוניות הם מכוניות מירוץ יש עליהם מספרים וזו הזדמנות נהדרת ללמוד מספרים. איתן לא התחיל בלימוד מספר 1 כמו רוב הילדים. אחד המספרים הראשונים שהוא למד היה מספר 95: זה המספר של ספידי. אל דאגה, הוא גם מהר למד את מספר 1 שהיה מספרו של פרנצ'סקו. 20 זה סטורם, 43 זה המלך ועוד…
    בתמונה המכוניות מסודרות לפי מספרים מהקטן לגדול.

  • דבר שני, הסרט השני הוא תחרות מרוץ בכל העולם. הדמויות עוברים ביפן, צרפת, גרמניה, איטליה, סין ועוד. למתחרים בסרט הזה יש דגל על המכונית בנוסף למספר. זו הזדמנות נהדרת ללמוד גאוגרפיה. כפי שבטח הבנתם פרנצ'סקו הוא איטלקי, יש את ראול סרול הצרפתי, ניגל ג'רסלי האנגלי, מקס שנל הגרמני, שו טודורוקי היפני…
    בתמונה לומדים על איטליה עם פרנצ'סקו
    פרנצ'סקו מאיטליה

  • אני לא ממש הכרתי את העולם הפורמול 1 לפני ספידי אבל רוב המכוניות מבוססות על אנשים קיימים. זו הייתה הזדמנות בשבילי לדבר עם איתן על אנשים אלה שאת שמם שמעתי בילדותי כמו מיכאל שומכר הגרמני, אלן פרוסט הצרפתי, להראת לו סרטונים אמיתיים של מרוצי מכוניות, לדבר על סכנות במהירות עם רכב, ללכת למוסך ולהראות לו מה זה בוכנה? : אחת התחרויות של הסרטים נקראת גביע הבוכנה, ועוד נושאים שאפשר לפתח.
    בתמונה: נסענו לראות מכוניות מירוץ אמיתיות ליד יד לשריון.

  • דבר אחרון שלכאורה לא קשור זה לימוד אותיות. איתן כבר בן חמש והוא יתחיל כיתה אלף בשנה הבאה. ברור שאני עובדת איתו על אותיות. האמת שהתחלתי כבר מגיל 3 מאותיות בצרפתית. כמובן שזה לא קל להושיב ילד כל כך קטן על אותיות אם לא מביאים את זה כמשחק. תאמינו לי שגם פה הילד שלכם יהנה יותר לקרוא את השמות של הגיבורים שהוא אוהב כמו :"ספידי", " פרנצ'סקו", "סטורם", מאשר לקרוא את שמות גיבורי ספרי הקריאה "תמר", "ברק" וכו, גם אם השמות לכאורה יותר קשים לקריאה זה הרבה יותר מעניין.
    בתמונה כתבנו ספידי בפלסטלינה.

Leave a comment

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email