ספרים ויצירות על דינוזאורים

איזה ילד לא אוהב דינוזאורים?

הבן שלי התחיל להתעניין בהם בגיל שנתיים, במעון שלו היה ילד אחר שכבר בגיל זה היה משוגע על דינוזאורים והיה מגיע לגן כל פעם עם חולצה אחרת בנושא דינוזאורים.

בגיל שלוש כשחיפשתי נושא ליום הולדת, חשבתי על נושא דינוזאורים ומאז הבן שלי היה מכור גם כן!!!

זה היה מצחיק לראות שילד שעדיין לא מכיר את כל הצבעים, עוד לא יודע לזהות מספרים, והוא יכול לדקלם לכם שמות מסובכים של דינוזאורים: טריצרטופס, דיפלודוקוס, טירנוזורוס, ולוסירפטור, אנקילוזורוס, ועוד…

הבן שלי נהיה מהר מאוד אלוף בדינוזאורים והוא ידע לזהות בין צימחונים לטורפים. הוא גם מאוד התעניין בסופם. האם נכחדו בגלל אסטרואיד שפגע בכדור הארץ או בגלל התפרצויות של הרי געש? שתי הגירסאות האפוקליפטיות עניינו אותו באותה המידה ואחד הציורים הפיגורטיביים הראשונים שהוא צייר היה ציור של טריצרטופס מת ליד הר געש: שמתי לב חודשים לאחר מכן שזה היה בדיוק כפי שזה מתואר באחד הספרים שלו.

דינוזאורים מושכים כל כך את הילדים בגלל שהם ענקיים, מפחידים וגם בגלל שהם נכחדו. הם מאפשרים לילדים התמודדות עם פחד על הדבר האחר והגדול ויותר קל להם להתמודד בפחד הזה עם דבר שבעצם לא קיים יותר בעולמנו.

בכל אופן כל יצירה שתציעו לילדים בנושא דינוזאורים תתקבל בברכה, בעיקר אצל הבנים אבל גם אצל בנות.

אז הינה כמה רעיונות:

ביצי דינוזאורים:

  • כוס קמח

  • כוס קפה שחור או אדמה

  • חצי כוס חול

  • כוס מלח דק

  • 3/4 כוס מים

  • דמויות קטנות של דינוזאורים

 

מערבבים את כל החומרים בקערה עד לקבלת בצק. הכמות מספיקה לשלושה ביצים. מחלקים את הבצק לשלוש, מכניסים דינוזאור בכל חלק. אופים בתנור 150 מעלות למשך 20 דקות.

אפשר לצבוע את הביצים או להשאיר אותם כך. ניתן להסתיר את הביצים בגינה ולתת לילדים לפתוח אותם בעזרת פטיש או אבן.

תהינו.

הכנת מאובנים של דינוזאורים:

בצק מלח:

  • – 2 כוסות קמח

  • – 1 כוס מלח דק

  • – 1 כוס מים פושרים

מערבבים הכל עד לקבלת בצק. עושים כדורים ומשטחים אותם לאובי 2 סנטימטר בארך.

מטביעים בהם דמויות של דינוזאורים, אפשר גם עלים.

המלצות על ספרי ילדים:

ספר מקיף ומפורט זה מציג בפניכם עשרות דינוזאורים ויצורים פרהיסטוריים נוספים כפי שמעולם לא ראיתם – בתמונות יפהפיות המלוות במידע עשיר ומרתק. כריכה קשה, 143 עמודים.

ג'וליה דונלדסון

תִּינוֹק שֶׁל דִּינוֹזָאוּר־בַּרְוָזָן מַגִּיעַ בְּטָעוּת לְקֵן שֶׁל טִירָנוֹזָאוּרִים, וּמַרְגִּישׁ שֶׁהוּא לֹא שַׁיָּךְ. כְּשֶׁבְּנֵי מִשְׁפַּחְתּוֹ הַחֲדָשָׁה טוֹרְפִים בָּשָׂר, הוּא מַעֲדִיף לֶאֱכֹל עֵשֶׂב. כְּשֶׁהֵם שׁוֹאֲגִים "הֵידָד לַמִּלְחָמָה!",הוּא מְגַעְגֵּעַ "בּוּז לַצַּיָּדִים!", וּכְשֶׁכֻּלָּם יוֹצְאִים לְסִיבוּב בַּיַּעַר, הֵם קוֹרְאִים לוֹ חְנוּנוֹזָאוּר וּמַשְׁאִירִים אוֹתוֹ מֵאָחוֹר. אֲבָל הַדִּינוֹזָאוּר הַקָּטָן בִּכְלָל לֹא חַלַּשְׁלוּשׁ כְּמוֹ שֶׁהוּא נִרְאֶה. בְּעֶצֶם, הוּא גִּבּוֹרְזָאוּר אֲמִתִּי! סִפּוּר מַצְחִיק וּפָרוּעַ מֵאֵת סוֹפֶרֶת הַיְּלָדִים הָאֲהוּבָה ג'וּלְיָה דוֹנַלְדְסוֹן וְהַמְּאַיֵּר עֲטוּר הַפְּרָסִים דֵיְוִיד רוֹבֶּרְטְס. מִסְּפָרֶיהָ שֶׁל ג'וּלְיָה דוֹנַלְדְסוֹן שֶׁהָפְכוּ לִקְלָסִיקָה בְּסִפְרוּת הַיְּלָדִים: לַקּוֹף יֵשׁ בְּעָיָה, הָעֲנָק הֲכִי גַּנְדְּרָן בָּעוֹלָם, טְרוֹפוֹתִי הַבַּת, הַלִּוְיָתָן וְהַשַּׁבְּלוּל, דָּגִיג, אַגָּדוֹת מִיַּעַר הַבַּלּוּטִים וְהַנְּסִיכָה וְהַקּוֹסֵם.

כריס וורמל ולילי מוריי

אחרי "מוזיאון החיות" המצליח, אלבום מרהיב נוסף מוזיאון הדינוזאורים של

כריס וורמל ולילי מוריי

ברוכים הבאים למוזיאון הדינוזאורים!

המוזיאון פתוח בכל שעות היממה. מוצג בו אוסף מופלא של דינוזאורים

בני העידן המֵזוֹזוֹאי, החל ביצורים קטנים ועדינים וכלה במפלצות ענק.

כיצד התפתחו הדינוזאורים? מדוע היו חלקם מכוסים קשקשים ואחרים עטו נוצות? היכנסו וגלו את ממלכת הדינוזאורים בכל תפארתה.

 

 

פרית' אלכס וסקוט פיטר

במשך מיליוני שנים,דינוזאורים הלכו עלי אדמות. כדי לראות כיצד הם חיו,צריך להציץ אל מאחורי השיחים,להרים סלעים ולצפות על דינוזאורים רעבים כשהם מזנקים לטרף. הרימו את הלשוניות וגלו עבדות מרתקות על עולם הדינוזאורים.

Leave a comment

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
Share on Linkdin
Share on pinterest
Share on Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email